čtvrtek 21. ledna 2010

OST-RA-VAR 2010 !!!

Jak jsem se již zmiňovala, nebude se tady objevovat pouze móda. Takže tohle je moje první pozvánka na kulturní akci. Miluju divadlo. Jako tichý pozorovatel, který je vždycky fascinován, i kdyby hra stála za nic. Když mě nefascinuje hra, fascinují mě herci, scéna, hra světel, kostýmy a v neposlední řadě samotné prostory divadla.

Myslím si, že Ostrava je slušně vyspělým divadelním městem. Máme krásná divadla, výborné herce. Bohužel ty nejlepší z nich mnohdy přetáhne Praha. Jako se to před rokem (nebo už dvěma?) stalo s mým nejoblíbenějším hercem Janem Hájkem. I přesto se sem Hájek vrací a v ostravském divadle hostuje, za což jsem moc ráda. Inu, možná se o ostravských divadlech zmíním obecněji někdy příště, protože tenhle článek má jiný záměr.

Je to pozvánka na festival ostravských činoherních divadel OST-RA-VAR 2010. Jde už o 14. ročník téhle akce, a proto se cítím mírně zahanbena, že jsem se jej nikdy neúčastnila, i přesto, že do divadla chodím už pár let.

Letos se ho snad zúčastníme s Allim oba. Alliho jsem k divadlu přivedla já. Ne, že by byl kulturní barbar, to v žádném případě, spíše k divadlu potřeboval ten správný impuls :D A ten připisuji sobě.

OST-RA-VAR se odehrává ve všech divadlech, jak v Národním divadle moravskoslezském, které tvoří dvě divadla - Antonína Dvořáka a Jiřího Myrona, tak v Loutkovém divadle a na dvou komorních scénách. Festival probíhá ve dnech 24.-28.2. 2010.

Program si můžete projít zde: www.ndm.cz/ostravar

My s Allim se chystáme na hru 1984. On tuto Orwellovu knihu četl, a proto jej na tuto hru chci vzít už delší dobu. I přesto, že já fanda utopie nejsem.

Jinak z programu, z toho co jsem již viděla, doporučuji Čarodějnice (pohádkový příběh pro děti i dospělé), Válku s mloky (pro Čapkovy fanoušky) a Oidipa (v hlavní roli výše zmiňovaný Jan Hájek).

Určitě se jeden z nás o OST-RA-VARu, a našich pocitech z něj, ještě zmíní.

Divadlo žije !!!





Bohužel jsem nenašla lepší fotku interiéru Divadla A. Dvořáka, který je opravdu nádherný, tak aspoň tahle.

Zdroje: www.ostrava.cz
www.ndm.cz

Linda

1 komentářů:

  1. Po precteni tveho clanku jsem si dala ukol "navstivit";)Ac jsem odrodilec moravskoslezsky (zbehnuty momentalne v Pze), jeste jsem jej nenavstivila...*V*

    OdpovědětVymazat

 
Používá technologii služby Blogger.