neděle 31. října 2010

Pecha Kucha Night Ostrava 4.12. 2010


Nedávno jsem byla požádána, abych na blog umístila tiskovou zprávu k nové Pecha Kucha Night. A vlastně proč ne. Stejně jsem se o akci zmínit chtěla v některém z dalších článků, tak proč mu jeden nevěnovat.

Pokud někdo nemá stále ponětí, o co tady vlastně jde, základní informace o téhle, podle mě atraktivní události, získáte zde: http://pkno.cz/o-projektu.html . O historicky první  Pecha Kucha Night v Ostravě jsem se tady zmiňovala v srpnu, takže můžete zabrouzdat i do srpnových článků.

A teď už zmiňovaná tisková zpráva:


Druhou PechaKucha Night Ostrava bude hostit klub Fabric

Ostrava (28. 10. 2010) – Organizátoři ostravské PechaKucha Night tento týden oznámili místo pořádání prosincového pokračování této noci setkávání zajímavých nápadů a osobností nejen z architektury a designu. Po prostorách Provozu Hlubina, které se během konání první srpnové akce kompletně naplnily, se tento nevídaný formát večera přesouvá 4. prosince do klubu Fabric. Zde se představí mimo jiné i studio OFICINA, autoři vizuálního stylu stanice Prima COOL.

„PechaKucha Night je o kreativitě, nápadech a nových úhlech pohledu, proto jsme se rozhodli obměňovat i místo pořádání. Chceme účastníky překvapovat ostravskými možnostmi. “ říká Martin Lindovský, jeden z organizátorů akce. K prostorám samotným dodává: „Nemohli jsme si přát zajímavější úvodní lokaci než je areál Dolních Vítkovic. Z Provozu Hlubina dýchala atmosféra a historie Ostravy, klub Fabric však ukazuje, co se dá v Ostravě na odkazu této historie vybudovat.“

Organizátor tím poukazuje na fakt, že Fabric, v současnosti asi nejznámější ostravský klub, vznikl z kolejového depa a ostravské kultury neznalý pozorovatel by nečekal v nitru industriálně působícího domu z červených cihel rekonstruovaný interiér a moderní zázemí. Právě technické zázemí a oproti Provozu Hlubina větší kapacita byly vedle symboliky důležitými kritérii výběru místa konání. „Klub Fabric je rozhodně výzvou. Uspořádat kulturní akci o vizuálním umění v tanečním klubu není běžné. Pro nás znamená Fabric ale hlavně vysoko nastavenou laťku k tomu dostát jeho mnohaleté historii na poli ostravské kulturní scény.“ vysvětluje Lindovský.

Vysokou laťku naznačují i potvrzení hosté. Kromě studia OFICINA, autorů vizuálu PRIMA COOL, který posbíral mnoho ocenění u nás i ve světě, se mohou účastníci těšit také na architekta Adama Gebriana, fotografy ze skupiny Boys Play Nice či designem porcelánu proslaveného Daniela Piršče, jemuž nemoc nedovolila vystoupit na první PechaKucha Night v Ostravě.

PechaKucha Night je postavena na formátu prezentací 20x20. Každá prezentace má přesně 20 snímků a každý z nich je komentován přesně 20 vteřinami. Prezentující tak publikum nenudí přílišnými detaily a technikalitami, ale spíše představuje nové ideje a koncepty, což otevírá akci široké veřejnosti. Se všemi prezentujícími mají účastníci možnost neformálně diskutovat po skončení prezentací, PechaKucha Night je totiž hlavně o inspirativní atmosféře, o prostoru pro potkávání lidí a nápadů.



Zdroj: pkno.cz

Co na to říkáte, Ostravo a široké okolí ? :) Jdete? Uvidíme se tam?

13 komentářů:

  1. Já jsem opravdu široké okolí Ostravy, takže se tam asi bohužel neuvidíme.
    Fotky z první Pecha Kucha si pamatuju, ten areál byl super.
    Video se jim hrozně povedlo, dlouho jsem se takhle nezasmála.

    OdpovědětVymazat
  2. Škoda, že to mám také trochu daleko a ještě ke všemu tomu mám druhý den školu :-(

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem si 100% jistá, že by se mi to líbilo...přesně můj šálek kávy :))
    ale Ova je dalekoooo :(( chci soukromej tryskáč!!! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ef, ale v Brně taky míváte Pecha Kucha! :)

    Doughnut: A vy v Praze máte Pecha Kucha taky jakbysmet! :)

    Já jen propaguju tu naši ostravskou. Ale tahle akce je po spoustě měst na celém světě a v několika v ČR taktéž. A Brno i Praha jsou mezi nimi.

    OdpovědětVymazat
  5. ... která je beznadějně vyprodaná a zaplněná dřív, než zlanařím někoho, kdo by měl zájem... Jsem tak trochu PECHAřka :-)

    OdpovědětVymazat
  6. A já blbec se o tom dovídám až teď? Někdy bych si vážně nafackovala :D Určitě se někdy vydám, ten koncept se mi hodně líbí :)))

    OdpovědětVymazat
  7. no tak do tohole terminu mi snad nevleze uz nic .) takze doufam, ze se uvidime :) a video mi teda nejede, herdek :/

    OdpovědětVymazat
  8. Bůhví proč přestalo fungovat a už není ani na youtube. Pokud se objeví, dodám ho :)

    OdpovědětVymazat
  9. těším se, těším :-P a taky jsem zvědavá, ptž si to moc ve Fabricu nedovedu představit.
    Andy

    OdpovědětVymazat
  10. bohužiaal mám to ďaleko .. :(((

    OdpovědětVymazat
  11. http://www.youtube.com/watch?v=Ri2BPwOn140

    OdpovědětVymazat

 
Používá technologii služby Blogger.